UAVの必要とする帯域

キヨタニさんまた騙されてるのか。
274Mbpsって大き過ぎ。
絶対間違ってる。274Mbpsものデータ量を生み出す測定機器がなんなのかぜひ確認して欲しい。

http://zasshi.news.yahoo.co.jp/article?a=20151021-00088753-toyo-bus_all&p=4

10月2日号の週刊朝日には、「容量が足りない自衛隊の通信網 総額1400億円最新装備に対応できず」という記事が掲載された。 この記事は自衛隊の通信ネットワークのお粗末さ指摘している。同記事では「グローバルホークが敵機を察知したり、画像や映像を送ったりするためには最大274Mbps(メガビット毎秒)の通信容量が必要です。ところが、いま自衛隊が全国に張り巡らせているマイクロ波の回線は、札幌〜市谷(東京)間で104Mbps、市谷〜健軍[(けんぐん)熊本]で208Mbpsしかない。

アホだなぁ。
と思ったがこれか。確かに仕様上は274Mbpsなのね。データリンクの仕様上は。
ジャミングへ対抗するためにマージンを取ると10Mbpsまで落ちるとも書いてあるが。

The Common Data Link (CDL) Family

The CDL systems and programs described here have high-data-rate capabilities.

Although originally designed for ISR platforms, they have the potential to be

used on fighter and bomber platforms as well.

The CDL system supports transmit/receive data between airborne ISR platforms

and ground processing and combat units, but it is not planned for fighter

platforms. The system provides the maximum capacity of 274 Mbps in X-

(9.7-10.5 GHz) and Ku- (14.5-15.5 GHz) bands, which is adequate for current

communications needs but is not sufficient for the increasing overall

communications demand of multi-Gbps.2 The system is capable of providing

some protection against a jamming threat, in which case the data rate falls back

to10Mbpstoincreasethelinkmarginforprotection. (Seemoredetailed

discussion and analysis in Chapters 3 and 4.) The Airborne Information

Transmission (ABIT) system offers beyond-line-of-sight range and improved

timeliness for real-time operations without burdening already heavily used

communications satellites. This system is used on platforms such as U2.

http://www.dtic.mil/get-tr-doc/pdf?AD=ADA429787